dimecres, 26 de gener del 2011

receptes senzilles

Una de les coses que m'està agradant al transcriure les receptes de fa un segle de Sant Mateu , és la senzillesa i economia que les dones santmatevanes cuinaven a les seves cuines.
Hi ha una olla de desdejuni que amb pocs ingredients, com uns cargolets, una flor de carbassó ( molt utilitzat per totes les dones de Sant Mateu ) i unes verdures de l'hort, es feia una olla molt saborosa.
En el temps de la meva àvia no hi havia globalització i per tant només hi havia a les botigues del poble poca cosa, tot era de casa.
Ara seria impensable poder-se proveir de algún producte fet per nosaltres, per poder posar a l'olla, vivim en pisos i no tenim ni un trocet de pati, com a molt un balcó.
Si l'economia fa un catacloc, que serà de nosaltres?.
Els meus avis eren pobres, molt pobres, treballaven de sol a sol , però sempre els vaig veure feliços sense cap discussió entre ells.Per tant , on és la nostra felicitat? en tot lo material que tenim?devegades tinc dubtes.
Les meves reflexions últimament son motivades de la comparativa que faig de com es vivia fa 80-90 anys i la vida d'ara.
Hi han avantatges e inconvenients en les formes de vida, ara qui viuria amb un sol llumet per tota la casa?o sense internet? o sense calefacció?, però entre un extrem i un altre hi han opcions vàlides i seríen magnífiques per no malbaratar energia.
Ho deixo aquí, cadascú que reflexioni sobre les meves paraules.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada